ІОП "ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ"
Четверг, 21.09.2017, 19:50
Меню порталу
Категории раздела
Дослідження з питань впровадження ДО [53]
Технології дистанційної освіти, інноваційні методи навчання, ІКТ в ВНЗ
Фізико-технічні дослідження [7]
мікро-, нано-, оптоелектроніка; акустика; технічна електроніка
Гуманітарні дослідження [2]
Філософія державного управління, соціокультурні дослідження
Розвиток творчості [11]
Методика преподавания естественнонаучных дисциплин [2]
Наше опитування
Якій пошуковій системі ви віддаєте перевагу:
Всего ответов: 23
Корисні посилання
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту

НАН України

Державний департамент інтелектуальної власності

Луганська облдержадміністрація

Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Луганської облдержадміністрації

Луганська обласна рада

Державна соціальна служба для сім'ї, дітей та молоді

Президент України

Урядовий портал

Верховна Рада України

Електронні інформаційні ресурси Національної бібліотеки ім. Вернадського

Пошук поштових відправлень

Українські свята
Праздники Украины
Статистика



Украина онлайн
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Дослідження з питань впровадження ДО

Характеристики і можливості використання систем управління навчанням у хмарному середовищі

Наукова думка інформаційного століття : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (19 червня 2017 року, м. Дніпро) / відп. за випуск М.А. Голденблат. – Одеса : Друкарня «Друкарик», 2017. – Т.6. – C. 63-69.  – Режим доступу : http://ukrlogos.in.ua/19.06.2017_Tom_6.pdf.

 

ХАРАКТЕРИСТИКИ І МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ НАВЧАННЯМ У ХМАРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

 Воронкін Олексій Сергійович
Комунальний заклад «Сєвєродонецьке обласне музичне училище ім. С. С. Прокоф’єва», Україна

 

   Більшість навчальних закладів України останнім часом в організації навчального процесу використовують системи управління навчанням LMS (англ. Learning Management System). Такі програмні засоби отримали популярність з широким поширенням технологій дистанційного та змішаного навчання [1, c. 7–8]. LMS функціонують на базі клієнт-серверних рішень. Однак інструментарій та інтерфейс цих систем, як правило, “ не орієнтований на сучасні мобільні апаратно-програмні рішення, які мають touch-інтерфейс і передбачають використання хмарної ідеології взаємодії клієнта з інформацією” [2, c. 121].
   Враховуючи значну увагу педагогічної спільноти України до реалізації концепції відкритої освіти засобами хмарних обчислень [3, с. 145; 4, с. 13], практичний інтерес мають системи управління навчанням у хмарному середовищі. Безкоштовні можливості цих систем є особливо цікавими для викладачів-новаторів, репетиторів і навчальних закладів, які не в змозі забезпечити необхідну технічну підтримку для встановлення й адміністрування LMS, не мають можливості оплачувати хостинг або мають слабку (застарілу) матеріально-технічну базу. У табл. 1 наведено найпоширеніші закордонні хмарні LMS.

Таблиця 1

Обрані системи управління навчанням у хмарному середовищі

Назва системи Адреса офіційного сайту
TalentLMS https://www.talentlms.com
Cloudschool https://www.cloudschool.org
MoodleCloud https://moodle.com/cloud
Eliademy https://eliademy.com
NEO LMS https://www.neolms.com
Google Classroom https://classroom.google.com
Canvas https://www.canvaslms.com.au
Kornukopia http://kornukopia.com
BrainCert https://www.braincert.com

   Мета цієї доповіді – зробити порівняльний аналіз характеристик безкоштовних планів хмарних LMS, що стануть у нагоді при створенні онлайн курсів і реалізації технологій дистанційного (або змішаного) навчання.
   1. TalentLMS – хмарне LMS-рішення, що дозволяє налаштувати власний домен, додати логотип, обрати оформлення, спосіб реєстрації слухачів курсу (реєстрацію може здійснювати як розробник курсу – викладач, так і самі слухачі, в тому числі з використанням соціальних мереж). Безкоштовний план передбачає до 5 активних слухачів і до 10 активних курсів без обмежень на термін використання. Є обмеження в 20 Мбайт на кожний завантажений файл, але без обмежень на загальне файлове сховище. Завершення курсу можна пов’язати з отриманням сертифікату, для чого потрібно вибрати шаблон сертифікату та визначити термін дії сертифікації.
   Розвинено аналітичні інструменти, що надають статистику за різними параметрами (користувачі, завдання, тести, опитування, використання файлів SCORM та ін.). За бажанням звіти можна експортувати в формат електронної таблиці MS Excell. TalentLMS також доступна для мобільних додатків (iOS і Android). Підтримує 27 мов інтерфейсу, у тому числі англійську та російську.
   ТalentLMS підтримує різні типи навчального контенту як відео, презентації, веб-контент, тести, опитування, завдання, тренінги, Flash-об’єкти, контент YouTube, Slideshare, Wikipedia, QuizMaker і Storyline. Передбачена інтеграція з сервісами WordPress, Zapier, Salesforce Sales Cloud, GoToMeeting, Shopify. Вбудована підтримка відеоконференцій. Календар дозволяє сповіщати учнів про навчальних події.
   Вбудована система тестування підтримує такі основні типи тестових завдань: вибір із множини, коротка відповідь, встановлення правильної послідовності, вибір відповідності, вільний текст (бали зараховуються за відповідь, якщо вона містить (не містить) ключові слова). Викладач може визначити порядок проходження питань тесту, задати вагу кожного питання. Також можна налаштовувати значення таких параметрів тесту, як: тривалість, прохідний бал, перемішування запитань, можливість проходити тест повторно, правила тестування, безпека (фотознімок учня на початку тестування).
   У TalentLMS також передбачено інструменти гейміфікації (англ. gamification) – очки, значки, винагорода, рівні, рейтинги (рис. 1).

Рис. 1. Налаштування засобів гейміфікації

   Очки зараховуються слухачеві за певні дії, наприклад, успішно виконаний тест, залишений коментар у дискусії тощо. Список таких подій і кількість балів за кожне з них налаштовується.
   Значки – це візуальні позначки, не прив’язані до певних досягнень. Слухач отримує свій перший значок, здійснюючи прості дії (наприклад, кілька разів зайшовши в систему), але в подальшому отримувати значки буде складніше. Всього використовується вісім категорій, в кожній з яких передбачено вісім різних значків.
   Зібравши достатню кількість значків (очок) слухач переходить на наступний рівень. За замовчуванням на першому рівні знаходяться новозареєстровані слухачі.
   Винагорода - це можливість поміняти певну кількість значків або очок на знижку ціни (якщо курс платний).
   Рейтингова таблиця відображає рейтинг слухача щодо інших учнів за різними параметрами. Таким чином, кожен учень може бачити своє положення у загальному списку.
   2. Cloudschool – наступна хмарна LMS, на якій ми зосередимо увагу. Після реєстрації та авторизації викладачеві доступні наступні опції меню: панель управління, повідомлення, менеджер курсів, навчальний план, файловий менеджер, налаштування облікового запису. Є три варіанти запису слухачів на курс: кожен зареєстрований користувач системи може записатися самостійно, запис слухача потребує підтвердження викладача, запис є відкритим для гостей (незареєстрованих користувачів). Зазначимо, що запис для гостей здійснюється за паролем, при цьому гість може виконувати завдання, відправляти файли, брати участь у форумі. Однак журнал оцінок передбачено лише для зареєстрованих учнів. Кількість слухачів не обмежується. В курсі створюються уроки і завдання. До уроку можна додавати навчальний план, текстове поле, файли (ppt, pdf, doc та ін.), зображення, гіперпосилання, дискусії, розміщувати матеріали за допомогою Google-Drive, аудіо, відео (за допомогою youtube.com та vimeo.com). Є інтеграція з Google-Docs. Інструменти тестування відсутні, але ця проблема вирішується додаванням тестів за допомогою додавання html-коду (наприклад, використовуючи онлайн конструктор тестів OnlineTestPad або будь-який інший). Безкоштовний план передбачає можливість створення необмеженого числа курсів. Файлове сховище має обмеження в 1,1 Гбайт. Інструменти гейміфікації відсутні. Мова інтерфейсу – англійська.

   3. MoodleCloud – хмарна система, яка дозволяє зареєстрованому користувачу створити сайт-платформу для дистанційного навчання. До одного номеру телефону можна прив’язати тільки один сайт. Містить інструменти, аналогічні Moodle (налаштування зовнішнього вигляду, налаштування системи оцінювання, журнал оцінок, звіти про діяльність, календар та ін.). Безкоштовний план обмежує кількість учнів до 50 осіб. Платформа включає інструмент для проведення відео-конференцій BigBlueButton. Максимальна кількість учасників відео-конференції в безкоштовному плані обмежена 6 учнями, що зручно для малих навчальних груп, режим запису конференцій не підтримується. Можна опублікувати кілька курсів, але, з огляду на обмеження в 200 Мбайт на навчальний контент, великі файли доведеться зберігати на сторонніх хмарних сервісах (наприклад, Dropbox, Google Drive та ін.). Можна завантажити курс з використанням SCORM-пакетів. Підтримуються такі елементи гейміфікації, як значки. Доступні додатки Moodle Mobile для iOS, Android і Windows. Система підтрімує понад 50 мов інтерфейсу, у тому числі англійську, українську та російську. У платформу вбудовані рекламні банери.

   4. Хмарна система Eliademy також містить багато опцій, властивих штатним системам управління навчанням, а саме: теоретичні матеріали, завдання (в тому числі тестові), журнал успішності, обговорення, календар. Запрошувати слухачів можна через вбудовану форму, вказуючи їх електронну пошту. Завершення курсу можна пов’язати з отриманням сертифікату pdf-файлом, для цього розробнику курсу потрібно вибрати тип сертифіката, завантажити логотип організації і графічний файл з відсканованим підписом. У платформу вбудовані рекламні банери. Вебінари в безкоштовному плані не підтримуються. До заняття можна прикріплювати файли і завантажувати відео в форматах mp4, mov, ogg. Також можна додавати навчальні додатки (Khan academy, MIT OCW, Graph Builder, Wikipedia, GitHub, Google Charts, TED ed, Internet Archive, Quizlet Flash). Календар з механізмом повідомлень (нагадувань) покликаний сприяти оптимізації навчального розкладу. Файлове сховище обмежене обсягом 1,0 Гбайт. Інструментів гейміфікації не передбачено. Підтрімується 36 мов інтерфейсу, у тому числі англійська та російська. Існуючі аналітичні інструменти дозволяють проаналізувати активність слухачів, взаємодію з навчальним контентом, своєчасність здачі завдань, статистику реєстрацій на курс, діапазон оцінок.

    5. NEO LMS – це інтуїтивно зрозуміла хмарна система управління навчанням. Була розроблена у 2007 році. Інтерфейс підтримує 49 мов, включаючи англійську, російську та українську. Є синхронізація з мобільними додатками для Android, iPhone / iPad. У навчальні заняття передбачено додавання навчальних матеріалів (файли, html-сторінки, гіперпосилання), завдань (випадково перемішані питання, дискусії, оспорювання тез, есе, Dropbox, SCORM-тести) і SCORM-пакетів. NEO LMS підтримує чати, вікі, блоги, форуми, передбачено різні варіанти запису слухачів, є календар, щоденник оцінок, навчальний план, інструменти відвідуваності, засоби гейміфікації (рівні, рейтинг, значки), інструменти спільної роботи, підтримується інтеграція з OneDrive і Google-диском. Безкоштовний план дозволяє працювати з 400 студентами. Існує обмеження в 30 Мбайт на кожний завантажуваний файл, але без обмежень на загальне файлове сховище.

   6. Google Classroom – хмарний інструмент, що з освітньою метою, на кшталт LMS, пропонує інтеграцію багатьох функцій і сервісів (Google Docs, Drive, Gmail, YouTube). Такий підхід допомагає швидко створювати і впорядковувати навчальні завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати онлайн спілкування зі студентами. Для кожного курсу створюється свій код, який учні можуть використовувати для приєднання до нього. Коли викладач створює курс, відповідна папка з усіма вкладеними матеріалами автоматично створюється на його диску Google. Коли учні приєднуються до курсу, папка з файлами дублюється й на їх Google-диску. У навчальному курсі передбачено використання завдань, оголошень, питань і календаря. При розміщенні завдання можна вказати, кому зі слухачів воно призначене. Слід нагадати, що при реєстрації в Gmail користувач отримує 15 Гбайт сховища на Google-диску.

    7. Canvas – система управління навчанням у хмарному середовищі, в якій навчальний курс складається з модулів. До кожного модулю можна додавати файли, обговорення, гіперпосилання, завдання, контрольні роботи й оголошення. Система передбачає різні варіанти запису слухачів на курс, а також спільну організацію роботи з використанням Google Docs. Є календар, вбудована система відеоконференцій BigBlueButton (підтримується режим запису конференції, без обмежень часу), є аналітичні статистичні інструменти. Корисним способом об’єднання слухачів для групових проектів є “групи студентів”. Для кожної групи передбачено свій календар, власну дошку обговорень та інструменти спільної роботи. Створивши групу можна призначити завдання для “групової відправки”. Це означає, що кожна група буде мати одну відправку для всіх cлухачів цієї групи. Інтерфейс підтримує 27 мов, включаючи російську та англійську. Синхронізується з мобільним додатком Canvas для iOS і Android. Для безкоштовного плану файлове сховище має обмеження в 250 Мбайт.
   У табл. 2 зведено результати порівняльного аналізу функціональних можливостей, що надаються розглянутими вище хмарними LMS для безкоштовного використання.

Таблиця 2

Порівняльний аналіз деяких функціональних можливостей, передбачених безкоштовними планами хмарних систем управління навчанням (станом на 05.06.2017)

Функції / засоби Cистема
Talent LMS Cloud school Moodle Cloud Eliademy NEO LMS Google Classroom Canvas
Обмеження на файлове сховище немає

1,1

Гбайт

199,9

Мбайт

1,0

Гбайт
немає

15

Гбайт

250

Мбайт
Обмеження на завантажуваний файл

20

Мбайт

256

Мбайт
немає

10

Мбайт

30

Мбайт
немає немає
Максимальна кількість слухачів 5 - 50 -

400

- -
Відеоконференція (вебінар) + - + (до 6 учасників) - - - + (є режим запису)
Інструменти тестування + - + + + + -
Інструменти сертифікації + - - + - - -
Інструменти гейміфікації + - + - + - -
Аналітичні інструменти + + + + + + (слабо розвинені) +
Календар + - + + + + +
Завдання + + + + + + +
Мобільний додаток від розробника + - + - + + +
Рекламні банери - - + + - - -

Багатомовність інтерфейсу/

підтримка англ., укр. та

рос. мови

27 мов /

англ.,

рос.

відсутня /

англ.

-

>50 мов/

англ., укр.,

рос.

36 мов /

англ.,

рос.

49 мов /

англ.,укр.,

рос.

>50 мов/

англ., укр,

рос

27 мов /

англ.,

рос.

 

   Таким чином, більшість хмарних LMS певною мірою містять необхідні засоби та інструменти, притаманні штатним системам управління навчання (Moodle, ATutor, Claroline, Dokeos, OLAT, Sakai). Хмарні LMS являють собою зручні сайти-платформи для реалізації на їхній основі навчального процесу, в той же час для безкоштовного використання розробники обмежують окремі послуги та деякі функціональні можливості цих систем. Разом з тим створюються умови вільного вибору хмарної LMS з урахуванням потреб, цілей і завдань, що постали перед конкретним викладачем або навчальним закладом.

 

Список використаних джерел:

1. Теорія та практика змішаного навчання : монографія / В. М. Кухаренко, С. М. Березенська, К. Л. Бугайчук та ін. ; за ред. В. М. Кухаренка. – Харків : “Міськдрук”, НТУ “ХПІ”, 2016. – 284 с.
2. Сардак Л. В. Построение модульной системы управления обучением в высшей школе средствами облачных сервисов / Л. В. Сардак, Л. Н. Старкова // Педагогическое образование в России. – 2014. – № 8. – С. 120–127.
3. Воронкін О. С. “Хмарні” обчислення як основа формування персональних навчальних середовищ / О. С. Воронкін // FOSS Lviv 2012 : збірник наукових праць другої міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 26–28 квітня 2012 р.). – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2012. – С. 143–146.
4. Воронкін О. С. Роль “хмарних” обчислень у реалізації концепції відкритої освіти / О. С. Воронкін // FOSS Lviv 2015 : збірник наукових праць п’ятої міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 23–26 квітня 2015 р.). – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2015. – С. 12–14.



Источник: http://ukrlogos.in.ua/19.06.2017_Tom_6.pdf
Категория: Дослідження з питань впровадження ДО | Добавил: voronkin (20.06.2017) | Автор: Воронкін Олексій E W
Просмотров: 65 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 1
0
1  
З огляду на те, що різні LMS мають досить схожий інструментарій, у матеріалах акцентовано увагу лише на тих функціональних обмеженнях, які зазвичай в першу чергу цікавлять викладачів та учителів при виборі хмарної системи управління навчанням.

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
RSS-новини
Пошук
Друзі порталу
Вища школа
ІОП "Технології дистанційної освіти" © Lugansk, Ukraine, 2017 Конструктор сайтов - uCoz