ІОП "ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ"
Суббота, 27.04.2024, 07:44
Меню порталу
Пошук
Категории раздела
Дослідження з питань впровадження ДО [53]
Технології дистанційної освіти, інноваційні методи навчання, ІКТ в ВНЗ
Фізико-технічні дослідження [7]
мікро-, нано-, оптоелектроніка; акустика; технічна електроніка
Гуманітарні дослідження [2]
Філософія державного управління, соціокультурні дослідження
Розвиток творчості [11]
Методика преподавания естественнонаучных дисциплин [9]
Друзі порталу
Вища школа
Корисні посилання
МОН України

ДНУ "ІМЗО"

НАПН України

НАН України

Якість освіти

Educational Era

Нова українська школа

Університет менеджменту освіти

Педрада (портал освітян України)

Луганська облдержадміністрація

Управління молоді та спорту Луганської облдержадміністрації

Законодавство України

Електронні інформаційні ресурси Національної бібліотеки ім. Вернадського

Пошук поштових відправлень

Наше опитування
Якби вам запропонували навчатися дистанційно, що для вас було б найважливішим
Всего ответов: 18
Статистика


Украина онлайн
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Дослідження з питань впровадження ДО

О.С. Воронкін. Психолого-педагогічні особливості дизайну мультимедійних навчальних систем: історичний аспект

Воронкін О.С. Психолого-педагогічні особливості дизайну мультимедійних навчальних систем: історичний аспект / О.С.Воронкін // Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності : тези доповідей науково-практичної конференції (Київ, 12-13 листопада 2014 р.). - К. : НАУ, 2014. - С. 19.

 

О.С. Воронкін

(ДЗ “Луганський національний університет ім. Т. Шевченка”, м. Луганськ)

Психолого-педагогічні особливості дизайну мультимедійних навчальних систем: історичний аспект

У 60-ті роки XX ст. термін “мультимедіа” використовувався для опису театралізованих шоу. Наприкінці 1970-х рp. цей термін означав сукупність засобів обробки й представлення відео-, аудіо- та друкованої інформації. Поява кольорових моніторів, розвиток комп'ютерної графіки дають новий імпульс у розробці навчальних систем. Використовуються колір, анімація, звук. Так виникає ідея мультимедіа. Навчальні комп’ютерні системи тепер розрізняються за ступенем узагальненості, абстрактності, співвідношення ілюстративного та теоретичного матеріалів [1]. Можливості апаратного та програмного забезпечення сприяють орієнтації на образність, емоційність і системність. Однак дидактична культура розробок є низькою (реалізація нових технічних можливостей значно випереджає дидактичну думку) – більшість розробників механічно переносять спосіб розташування тексту з книги на дисплей, при цьому не враховуються обсяг, темп зміни, особливості сприйняття, колірну гаму. Крім того намагання використовувати з максимальною повнотою графічні можливості призводило до швидкої стомлюваності очей [2, 3]. Навіть у 1990-х рр. проектування навчальних систем найчастіше здійснюється “від навчального предмета” і завершується програмною реалізацією без належного урахування психолого-педагогічних аспектів сприйняття. Внаслідок еволюційного процесу відбувається інтеграція мережевих інфраструктур, в результаті чого безперервно формуються умови для широкого впровадження в навчальний процес мережних технологій та розширення спектра форматів представлення навчальної інформації. Маніпуляції ресурсами навчальних мультимедіа стають складовою частиною діяльності масового користувача. Все це підвищує вимоги до викладача та актуалізує психолого-педагогічні дослідження щодо ефективності навчального мультимедіа. Змінюється сприйняття терміну мультимедіа – тепер під ним розуміють не тільки форму подання навчального матеріалу, а й технологію, ресурси, програмні та апаратні засоби. З метою закладення алгоритмів ефективності навчальних систем розроблюються моделі, що враховують фактори впливу мультимедіа на навчання [4].

Список використаних джерел

1. Машбиц Е. И. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения / Е. И. Машбиц. – М. : Педагогика, 1988. – 192 с.

2. Bork A. Design consideration / A. Bork ; ed. R. Shostak // Computers in composition instruction. – Oregon, 1984. – P. 51–56.

3. Durrett J. How to use color displays effectively: a look at the elements of color vision and their implications for programmers / J. Durrett, J. Trezona // Byte. – 1982. – № 4. – P. 50–53.

4. Hede T. Multimedia effects on learning: Design implications of an integrated model [Електронний ресурс] / T. Hede, A. Hede. – Режим доступу : http://www.ascilite.org.au/aset-archives/confs/2002/hede-t.html.

Категория: Дослідження з питань впровадження ДО | Добавил: voronkin (17.04.2015)
Просмотров: 617 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Українські свята
Праздники Украины
Форма входа
Edutopia RSS
ІОП "Технології дистанційної освіти" © Lugansk, Ukraine, 2024 Конструктор сайтов - uCoz