ІОП "ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ"
Пятница, 22.09.2017, 06:31
Меню порталу
Категории раздела
Дослідження з питань впровадження ДО [53]
Технології дистанційної освіти, інноваційні методи навчання, ІКТ в ВНЗ
Фізико-технічні дослідження [7]
мікро-, нано-, оптоелектроніка; акустика; технічна електроніка
Гуманітарні дослідження [2]
Філософія державного управління, соціокультурні дослідження
Розвиток творчості [11]
Методика преподавания естественнонаучных дисциплин [2]
Наше опитування
Скільки вам років:
Всего ответов: 37
Корисні посилання
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту

НАН України

Державний департамент інтелектуальної власності

Луганська облдержадміністрація

Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Луганської облдержадміністрації

Луганська обласна рада

Державна соціальна служба для сім'ї, дітей та молоді

Президент України

Урядовий портал

Верховна Рада України

Електронні інформаційні ресурси Національної бібліотеки ім. Вернадського

Пошук поштових відправлень

Українські свята
Праздники Украины
Статистика



Украина онлайн
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Дослідження з питань впровадження ДО

ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ NIGMA-МАТЕМАТИКА ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ФУНКЦІЙ КОНТРОЛЮ ПІД ЧАС РОЗВ’ЯЗУВАННЯ НАЙПРОСТІШИХ МАТЕМАТИЧНИХ ЗАДАЧ
Використання сервісу nigma-математика для реалізацій функцій контролю під час розв’язування найпростіших математичних задач

Воронкін О. С.

Луганська державна академія культури і мистецтв


Воронкін О. С. Використання сервісу nigma-математика для реалізацій функцій контролю під час розв’язування найпростіших математичних задач / О. С. Воронкін // FOSS Lviv 2013 : збірник наукових праць третьої міжнародної науково-практичної конференції (18-21 квітня 2013 р., м. Львів). – Львів, 2013. – С. 41-43.


Мультипошукова інтелектуальна система Nigma (www.nigma.ru) була створена за підтримки Московського державного та Стендфордського університетів. До основних особливостей цієї пошукової системи слід віднести:

1. Використання кластеризації. На основі введеного користувачем запиту Nigma формує список документів, розділених на кілька множин (блоків схожих запитів). Можна уточнити у якій множині слід продовжити пошук, тим самим поліпшивши релевантність результатів пошуку.

2. Можливість здійснювати пошук як по власному індексу, так і по індексах Google, Yahoo, Bing, Яндекс, Rambler, AltaVista і Aport.

3. Можливість здійснювати пошук в електронних бібліотеках.

4. Застосування «розумних підказок». На основі попередніх запитів користувачів система пропонує варіанти автодоповнень під час набору пошукового запиту. У вигляді спливаючої підказки також можна отримати й енциклопедичну довідку.

5. Можливість застосовувати фільтри.

6. Можливість здійснювати пошук по торрентам.

7. Можливість використання освітніх сервісів Nigma-Хімія та Nigma-Математика.

Nigma-Хімія – це сервіс, за допомогою якого користувачі можуть розв’язувати різні задачі неорганічної та органічної хімії. Речовини можна задавати назвами (наприклад, "хлорид натрію”) або формулами (відповідно до наведеного прикладу – "NaCl”).

Nigma-Математика сервіс, призначений для розв’язання найпростіших математичних задач. Підтримує розв’язання систем рівнянь (у т.ч. звичайних диференціальних рівнянь першого та другого порядків), нерівностей, дослідження функцій, побудову графіків та ін. Сервіс розпізнає більш тисячі фізичних, математичних констант і одиниць вимірювання.

Розглянемо декілька прикладів використання сервісу Nigma-Математика.

1. Розв’язання системи лінійних алгебраїчних рівнянь (СЛАР)

Рівняння треба ввести в рядок пошукового запиту через кому, наприклад: 2x+3y-4z=5, x+2y-3z=3, 3x-y+2z=2, при цьому Nigma розпізнає запит у редакторі формул і видасть відповідь (рис. 1,а). Приклад розв’язання несумісної СЛАР наведено на рис. 1,б.

а                                         б

Рис. 1. Приклад розв’язання сумісної (а) та несумісної (б) СЛАР у Nigma


2. Розв’язання системи нелінійних алгебраїчних рівнянь

Рівняння треба ввести в рядок пошукового запиту через кому, наприклад: x^2-x=2, x-0.5y=0. Із рис. 2 бачимо, що система має два розв’язка: (-1; -2) та (2; 4).

Рис. 2. Розв’язання нелінійної системи рівнянь


3. Обчислення границі функції

Функцію слід увести в рядок, наприклад: limx->0(tg3x)/sin(5x). Nigma розпізнає запит і надасть відповідь (рис. 3).


Рис. 3. Приклад обчислення границь функцій


4. Побудова графіків функцій

Досліджуване рівняння слід увести в рядок запиту, наприклад: 9x^2-16y^2-54x+64y-127=0, Nigma при цьому розпізнає запит і побудує графік (рис. 4). Приклад побудови лінії Z=x^2+y^2-10x наведено на рис. 5,а.


Рис. 4. Приклад побудови ліній другого порядку: гіперболи та еліпса


5. Обчислення похідної

Для обчислення похідної слід ввести в рядок запиту функцію таким чином: "производная от x^5+cos(2x)”. Nigma розпізнає запит і видасть відповідь (рис. 5,б).


а                                         б

Рис. 5. Приклад побудови графіку (а) та обчислення похідної (б)


Таким чином, тестування сервісу Nigma-Математика показало, що він може використовуватися для оперативного контролю (самоконтролю) сформованості знань і вмінь студентів розв'язувати задачі з багатьох розділів курсу вищої математики.

Література

  1. Нигма [Електронний ресурс] // Матеріал із Вікіпедії. – Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/wiki/Нигма
  2. Нигма.РФ – интеллектуальная поисковая система [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.web2me.ru/service/searchengines/nigma.



Источник: https://docs.google.com/file/d/0B2azM7lnwcJHMThPOEFjTTROMmM/edit
Категория: Дослідження з питань впровадження ДО | Добавил: voronkin (30.04.2013) | Автор: Воронкін Олексій Сергійович E W
Просмотров: 768 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
RSS-новини
Пошук
Друзі порталу
Вища школа
ІОП "Технології дистанційної освіти" © Lugansk, Ukraine, 2017 Конструктор сайтов - uCoz