ІОП "ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ"
Пятница, 26.04.2024, 17:47
Меню порталу
Пошук
Друзі порталу
Вища школа
Корисні посилання
МОН України

ДНУ "ІМЗО"

НАПН України

НАН України

Якість освіти

Educational Era

Нова українська школа

Університет менеджменту освіти

Педрада (портал освітян України)

Луганська облдержадміністрація

Управління молоді та спорту Луганської облдержадміністрації

Законодавство України

Електронні інформаційні ресурси Національної бібліотеки ім. Вернадського

Пошук поштових відправлень

Наше опитування
Ви:
Всего ответов: 32
Статистика


Украина онлайн
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2015 » Декабрь » 13 » Воронкін О.С. Розвиток технологій комп’ютерно-орієнтованого навчання у 1950-х - 2000-х роках
00:22
Воронкін О.С. Розвиток технологій комп’ютерно-орієнтованого навчання у 1950-х - 2000-х роках

О.С. Воронкін

Розвиток технологій комп’ютерно-орієнтованого навчання у 1950-х - 2000-х роках

(авторський переклад публікації Gibbons A.S. Computer-Based Instruction : chapter 16 / A.S.Gibbons, P.G.Fairweather // Training & retraining : a handbook for business, industry, government and the military / ed. S. Tobias, J. D. Fletcher. – New York : Macmillan Reference USA, 2000. – 594p.)


У другій половині 1950-х – першій половині 1960-х років використання обчислювальної техніки в основному фокусувалося на автоматизації відносно простих концепцій навчання. Такий підхід забезпечувався розвитком процедурних мов програмування, в яких використовувалися команди, зрозумілі лише розробникам навчального контенту. Починаючи з кінця 1960-х років, розвиток технологій комп’ютерно-орієнтованого навчання CBI (від англ. computer-based instruction) відбувався за двома напрямами (рис. 1).

Рис. 1. Розвиток технологій комп’ютерно-орієнтованого навчання

 

Перший – удосконалення процедурних мов програмування, що сприяло загальному підвищенню якості програмного забезпечення та вплинуло на появу комерційних систем розробки контенту. Самі системи встановлювалися як додатки на стороні клієнта, а навчальний контент тісно взаємодіяв із процедурною логікою. Другий напрям – розвиток розробок у галузі штучного інтелекту. Цей підхід засновано на генерації інструкцій відповідно до потреб конкретного учня в режимі реального часу. З середини 1980-х років в інтелектуальні навчальні системи ITS (від англ. intelligent tutoring system) починають закладати дані про суб’єкт навчання (модель ідеального учня) і стратегії навчання. Поява мережі інтернет і всесвітньої павутини на початку 1990-х років вплинула на обидва напрями. Зміни в системах CBI, створених в рамках першого напряму, полягали в тому, щоб використовувати інтернет як загальнодоступну систему зв’язку – з часом універсальні формати медіа-даних та стандартні протоколи зв’язку витіснили власні формати і протоколи комерційних систем. Дослідники ITS також почали адаптувати свої архітектури, щоб скористатися перевагами мережі інтернет. Доступ до можливості генерації інструкцій з урахуванням потреб конкретного учня в онлайн режимі спрощувався, тому все більше ставало доступного контенту, також удосконалювалися можливості спілкування у режимі реального часу. Це заклало основу для злиття комерційних продуктів CBI і досліджень ITS. Розвиток обох напрямків сприяв появі у другій половині 1990-х років концепції використання в навчальних матеріалах динамічно агрегованих об’єктів – окремих фрагментів навчального контенту, що мають наступні властивості: а) модульність, автономність і мобільність між додатками і середовищами; б) паралельність; в) можливість досягнення однієї з цілей навчання; г) доступність для широкої аудиторії (можливість адаптації для слухачів, що виходять за межі цільової групи). Таким чином, у 2000-х роках світовою тенденцією є перехід від негнучких дистанційних курсів до багаторазово використовуваних навчальних об’єктів.

Просмотров: 624 | Добавил: voronkin | Рейтинг: 0.0/0
Українські свята
Праздники Украины
Форма входа
Календар
«  Декабрь 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Edutopia RSS
Архів записів
ІОП "Технології дистанційної освіти" © Lugansk, Ukraine, 2024 Конструктор сайтов - uCoz