ІОП "ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ"
Суббота, 30.11.2024, 17:44
Меню порталу
Пошук
Категории раздела
Дослідження з питань впровадження ДО [53]
Технології дистанційної освіти, інноваційні методи навчання, ІКТ в ВНЗ
Фізико-технічні дослідження [7]
мікро-, нано-, оптоелектроніка; акустика; технічна електроніка
Гуманітарні дослідження [2]
Філософія державного управління, соціокультурні дослідження
Розвиток творчості [11]
Методика преподавания естественнонаучных дисциплин [9]
Друзі порталу
Вища школа
Корисні посилання
МОН України

ДНУ "ІМЗО"

НАПН України

НАН України

Якість освіти

Educational Era

Нова українська школа

Університет менеджменту освіти

Педрада (портал освітян України)

Луганська облдержадміністрація

Управління молоді та спорту Луганської облдержадміністрації

Законодавство України

Електронні інформаційні ресурси Національної бібліотеки ім. Вернадського

Пошук поштових відправлень

Наше опитування
Як часто ви користуєтесь інтернетом?
Всего ответов: 22
Статистика


Украина онлайн
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Дослідження з питань впровадження ДО

ГРАФ ТВІТТЕР-МЕРЕЖІ ЯК ЗАСІБ АНАЛІЗУ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКІВ ІЗ АУДИТОРІЄЮ У ВІДКРИТОМУ ДИСТАНЦІЙНОМУ КУРСІ
ГРАФ ТВІТТЕР-МЕРЕЖІ ЯК ЗАСІБ АНАЛІЗУ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКІВ ІЗ АУДИТОРІЄЮ У ВІДКРИТОМУ ДИСТАНЦІЙНОМУ КУРСІ
О. С. Воронкін

Луганська державна академія культури і мистецтв

  
Воронкін О. С. Граф твіттер-мережі як засіб аналізу взаємозв’язків із аудиторією  у відкритому дистанційному курсі / О. С. Воронкін // Інформаційні процеси і технології "Інформатика-2013” : матеріали VI-ої міжнародної науково-практичної конференції молодих учених і студентів, Севастополь, 22–26 квіт. 2013 р. – Севастополь : ВЕБЕР, 2013. – С. 151-153.


Twitter (від англ. twitterщебетати) – міжнародна соціальна мережа мікроблогів, яка дозволяє користувачам надсилати текстові повідомлення до 140 символів, використовуючи SMS, служби миттєвих повідомлень і сторонні програми-клієнти. Фактично twitter – це інструмент збору та аналізу потенційної інформації, а також експертні оцінки та ефективна система налагодження контактів у реальному часі [1].

Історія twitter розпочалася в березні 2006 року як науково-дослідницький проект компанії Odeo (Сан-Франциско). Сьогодні цю мережу використовують для проведення досліджень й опитувань, установлення нових контактів, ведення діалогу з науковцями та викладачами – twitter здійснює в середньому 1,6 млрд. пошукових запитів у день [2]. На протязі останніх років twitter займає перше місце у рейтингу програмних продуктів, які можуть використовуватися в хмарних обчисленнях (за даними Англійського центру "The Centre for Learning & Performance Technologies”). Цей сервіс також використовується у практиці масових відкритих дистанційних курсів, реалізованих на ідеях конективізму.

М. Ренкін, професор університету штату Техас, одна з перших у світі стала застосовувати twitter на своїх заняттях. Вона запропонувала студентам створити twitter-сторінки і, перебуваючи в аудиторії, надсилати свої ідеї та запитання. Кількість студентів, що активно обговорювали тему збільшилася в десятки разів. Подальші дослідження показали, що twitter у навчальному процесі можна використовувати для: а) комунікативної підтримки семінарів; б) проведення мозкового штурму в групі; в) вибору тем для майбутніх семінарів; г) розміщення посилань на навчальні матеріали; д) інформування про зміни в розкладі занять; е) консультування з того або іншого запитання; є) слідкування за розвитком та діяльністю конкретного студента; ж) проведення опитувань. Крім того, студенти, які слідкують за своїм викладачем отримують ще й унікальну можливість поглянути на останні новини науки очима педагога.

Оскільки соціальна значимість людей є різною, відповідно різною є й потреби оточення при вибудовуванні контактів. Соціальна значимість людей визначається, як правило, двома параметрами: їхніми знаннями та їхнім положенням (зв'язками). Усередині однієї і тієї ж сукупності елементів можна побудувати різні типи мереж. Сьогодні існує велика кількість некомерційних програмних продуктів, призначених для представлення структури мережі у вигляді графів. Джерелом даних про структуру мережі twitter служить API (Application Programming Interface).

Мета роботи – привернути увагу до використання графа персональної навчальної мережі як методу визначення ролі, яку слухачі відіграють у відкритому дистанційному курсі.

MentionMapp сервіс розроблений компанією Asterisq та призначений для flash-візуалізації графа зв’язків між користувачами, які використовують одні й ті самі хеш-тегі у потоці twitter-повідомлень, при цьому число згадувань впливає на силу зв'язків – товщину лінії (http://apps.asterisq.com/mentionmap). Переміщаючись по графу можна переходити від одного аккаунта до іншого.

NodeXL – плагін для роботи з Microsoft Excel, дозволяє імпортувати дані з Twitter, Flickr, YouTube, Facebook (http://nodexl.codeplex.com). Забезпечує зручне графічне представлення соціальної мережі користувача. Граф зв’язків twitter-аккаунту автора з іншими користувачами мережі наведений на рис. 1.

Дослідження графа комунікацій дозволяє проаналізувати структуру навчальної мережі того або іншого студента – викладач самостійно може оцінити ступінь залучення студента (слухача) в процес налагодження взаємин із аудиторією в рамках дистанційного курсу. В якості прикладу на рис. 2 представлено граф комунікацій автора з іншими користувачами соціальної мережі Facebook.


Рисунок 1 – Граф зв’язків twitter-аккаунту автора з іншими користувачами (алгоритм Fruchterman-Reingold)



Рисунок 2 – Граф зв’язків аккаунту автора з іншими користувачами соціальної мережі Facebook (сервіс yasivhttp://www.yasiv.com/facebook)


Подальший інтерес представляє аналіз графа комунікацій для вивчення навчальної діяльності слухачів у відкритих дистанційних курсах.


Бібліографічний список

1. Воронкін О.С. Основи використання інформаційно-комп’ютерних технологій в сучасній вищій школі [Текст] : навч. посіб. / О.С. Воронкін. – Луганськ: ЛДІКМ, 2011. – 156 с.

2. Twitter [Електронний ресурс] // Wikipedia. – Режим доступу: \www/ URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Twitter/ 10.02.2013 р. Загол. з екрану.



Источник: http://sevntu.com.ua/studies/is/is_site/conference/
Категория: Дослідження з питань впровадження ДО | Добавил: voronkin (28.04.2013) | Автор: Воронкин Алексей Сергеевич E W
Просмотров: 1155 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Українські свята
Праздники Украины
Форма входа
Edutopia RSS
ІОП "Технології дистанційної освіти" © Lugansk, Ukraine, 2024 Конструктор сайтов - uCoz