Створюємо інтерактивні презентації з використанням Office MIX [Електронний ресурс] / укладач О.С. Воронкін // Інформаційно-освітній портал "Технології дистанційної освіти". - Режим доступу : http://tdo.at.ua/publ/distance_education/office_mix/1-1-0-79. - Назва з екрана.
Воронкін О. С. Характеристики і можливості використання систем управління навчанням у хмарному середовищі / О. С. Воронкін // Наукова думка інформаційного століття : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (19 червня 2017 року, м. Дніпро) / відп. за випуск М.А. Голденблат. – Одеса : Друкарня «Друкарик», 2017. – Т.6. – C. 63-69. – Режим доступу : https://ukrlogos.in.ua/documents/19.06.2017_Tom_6.pdf.
Воронкін О.С. Екосистемний підхід у дистанційному навчанні / О.С. Воронкін // Теорія і практика використання інформаційних технологій в навчальному процесі : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Київ, 30-31 травня 2017 р.). - К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова,2017. - С. 55-59. - Режим доступу : http://tdo.at.ua/paper/sbornik_it2017.pdf
The article analyzes problems related to free and open-source software (FOSS) usage on the example of S. S. Prokofiev Severodonetsk Regional Music College. The questionnaire showed that the majority of surveyed students use the Windows operating system in their computers and notebooks. Moreover, the students support the transition of the computer class of the education institution into FOSS. The paper focuses on the requirement of further development of relevant student competences in the sphere of FOSS.
Воронкін О.С. Використання вільного програмного забезпечення в Сєвєродонецькому музичному училищі ім. С. С. Прокоф'єва [Електронний ресурс] / О. С. Воронкін // FOSSLviv2017 : збірник наукових праць сьомої міжнародної науково-практичної конференції (27-30 квітня 2017 р., м. Львів). – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2017. – С. 96–100. - Режим доступу : http://tdo.at.ua/paper/fosslviv_tezi_os_voronkina.pdf
Воронкін О.С. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті:на порозі четвертої індустріальної революції / О. С. Воронкін // Україна в гуманітарних і соціально-економічних вимірах : матеріали ІІ Всеукраїнської наукової конференції (м.Дніпро, 24–25 березня 2017 р.). – Дніпро : СПД «Охотнік», 2017. – Частина ІІ. – C. 197–200. - Режим доступу : http://tdo.at.ua/paper/voronkin_os_2017.pdf
Воронкін О.С. Інформаційно-комунікаційні технології як ключовий фактор інноваційного розвитку вищої освіти: глобальний вимір
Анотація. Представлено огляд найбільш поширених індексів, що характеризують рівень розвитку ІКТ в Україні: глобальний індекс конкурентоспроможності, індекс мережної готовності, індекс цифрової можливості, глобальний індекс можливостей, індекс розвитку ІКТ, а також таких показників як: кількість абонентів мережі Інтернет, споживчі ціни на послуги домашнього Інтернету. На основі цих даних проаналізовано рівень розвитку ІКТ в Україні. Визначено й систематизовано чинники, що стримують розвиток сфери ІКТ, а також проблеми, що супроводжують використання ІКТ у вищій школі України. Окреслено
перспективи подальшого розвитку ІКТ в освіті. Відзначено, що авторитетні міжнародні рейтинги мають використовуватися державою для здійснення аналізу проблемних аспектів чинної політики, їх усунення, забезпечення відповідної підготовки майбутніх фахівців, а також для моніторингу прогресу в даній сфері.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології; вища школа; індекси; проблеми використання інформаційно-комунікаційних технологій; перспективи розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.
Воронкін О.С. Наукова та навчальна діяльність обчислювального центру Львівського національного університету імені Івана Франка (1970 – 1977 роки)
Анотація. Короткий історичний нарис відображає основні віхи розвитку Обчислювального центру Львівського національного університету імені Івана Франка у 1970–1977-х роках. Основна увага приділяється висвітленню фактів і подій, що стосуються наукової і навчальної діяльності його провідних співробітників, їхніх наукових досягнень. Визначено перелік і зміст основних напрямів науково-дослідної роботи; з’ясовано рівень матеріально-технічної бази; виявлено особливості використання обчислювальної техніки у навчальному процесі; висвітлено заходи, що спрямовувалися на популяризацію використання обчислювальної техніки; встановлено недоліки у роботі Обчислювального центру протягом вказаного історичного періоду. Матеріали проведеного дослідження можуть бути підґрунтям для подальших історико-педагогічних пошуків у сфері інформатизації вищої освіти, стануть у пригоді під час розробки й удосконалення навчальних курсів з ІКТ.
Ключові слова: історіографія; обчислювальний центр; електронно-обчислювальні машини; автоматизовані інформаційні системи в освіті.
Анотація. У статті представлено результати аналізу складових діяльності мережного тьютора. Розгляд типів взаємодії суб’єктів навчального процесу (взаємодія зі змістом та міжособистісна взаємодія) у дистанційному курсі показав, що всі вони мають враховуватися при проектуванні курсу і модеруватись тьютором у ході навчання. Встановлено, що ефективне навчання відбувається тоді, коли кожен студент має можливість використати у курсі свій стиль навчання, для чого має передбачатися повний цикл навчання, що об’єднує різні навчальні стилі. Виходячи з аналізу моделей діяльності мережного тьютора, виокремлено наступні структурні компоненти його професійної компетентності: інформатична, організаційна, психолого-педагогічна, технічна, фахова, особистісна, компетенція ведення онлайн комунікації. Таким чином, тьютор має знати не тільки предметний зміст, а й інформативні, методологічні, організаційні, психолого-педагогічні, технічні засади організації навчального процесу. Особливого значення набуває вміння планувати (проектувати) кінцевий результат своєї діяльності та готовність опановувати нові технології. Окрема увага приділена критеріям та методам оцінювання ефективності діяльності тьютора. Показано, що оцінка ефективності має спиратися на цілі і зміст роботи тьютора і може відбуватися за допомогою кількісного та якісного методів. Кількісний метод дозволяє зібрати дані, які можуть бути статистично оброблені. Якісний метод більш суб’єктивний, у той же час він є гнучким і динамічним. Актуалізується питання щодо необхідності розробки програм підготовки мережних тьюторів на державному рівні.
Ключові слова: мережний тьютор, навчальний стиль, модель тьютора, ефективність діяльності тьютора.
Анотація. У матеріалах доповіді розглядається проблема низької готовності вишів до використання вільного програмного забезпечення. Одним з напрямків вирішення даної проблеми є здобуття нової компетенції у сфері вільного програмного забезпечення та вдосконалення наявних загальнокультурних і професійних компетенцій, необхідних науково-педагогічним працівникам для професійної діяльності та підвищення професійного рівня в рамках наявної кваліфікації.
ВОРОНКИН А.С. УЧЕБНЫЕ СТРАТЕГИИ В СИСТЕМЕ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ ВУЗа [ЭЛЕКТРОННЫЙ РЕСУРС] / А.С. ВОРОНКИН // ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПОРТАЛ "ТЕХНОЛОГИИ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ". - РЕЖИМ ДОСТУПА : http://tdo.at.ua/publ/distance_education/do/1-1-0-70