Воронкін О.С. Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій навчання студентів вищих навчальних закладів України у 90-х роках ХХ ст. - на початку XXI ст. // Інформаційні технології в освіті. - 2014. - № 20. – С. 99-116. - Режим доступу : http://ite.kspu.edu/webfm_send/794
У статті на основі широкого кола джерел і матеріалів здійснено спробу визначити і охарактеризувати основні віхи еволюції інформаційно-комунікаційних технологій навчання студентів вищих навчальних закладів України з 90-х років XX ст. до сьогодення. Історичні етапи досліджуються на основі аналізу матеріалів науково-практичних конференцій, спеціалізованих фахових видань у галузі педагогічних наук та інших навчально-методичних видань, а також юридичної бази, організаційних аспектів, процесів інформатизації та комп'ютеризації навчальних закладів. Розглядається еволюція міжнародних програм і рекомендацій у системі підготовці фахівців інформаційного профілю, а також національна структура ІТ-спеціальностей. Робиться висновок, що у 1990-х роках відбувалася системна підтримка ІКТ на всіх рівнях освіти та зароджувалися перші дистанційні технології навчання, у 2000-х роках розвиваються технології веб-орієнтованого навчання та інші технології навчання. Широке впровадження ІКТ в навчальний процес сприяло появі нових спеціальностей, у тому числі для підготовки науково-педагогічних кадрів, широкої підтримки віртуальних навчальних середовищ, масової реалізації концепцій відкритої та неперервної системи освіти, а також напрацюванні міжнародних та національних стандартів і рекомендацій щодо викладання інформатичних дисциплін в університетах.
Ключові слова: інформатизація; нова інформаційна технологія; компетентність; комп’ютерна технологія; технології дистанційного навчання.
Воронкін О.С. Можливості використання системи QR-кодів у вищій школі / О.С. Воронкін // FOSS Lviv 2014 : збірник наукових праць четвертої міжнародної науково-практичної конференції (24-27 квітня 2014 р., м. Львів). – Львів, 2014. – С. 145-149.
Стисло розглядаються питання, пов'язані з використанням технології QR-кодів у навчальному процесі вищих навчальних закладів.
Воронкін О.С. Еволюція вільного програмного забезпечення в контексті формування ринку інформаційних послуг / О.С. Воронкін // FOSS Lviv 2014 : збірник наукових праць четвертої міжнародної науково-практичної конференції (24-27 квітня 2014 р., м. Львів). – Львів, 2014. – С. 141-145.
Стисло розглядаються питання, пов'язані з еволюцією вільного програмного забезпечення з другої половини XX ст. до сьогодення.
Воронкін О.С. Розвиток комп’ютерних технологій підтримки навчання студентів вищих навчальних закладів України (друга половина 50-х – початок 90-х років XX ст.) // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – № 1 (39). – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/960
Воронкин А. С. Социальные сети: эволюция, структура, анализ // Образовательные технологии и общество : международный электронный журнал. – 2014. – Т. 17. – № 1. – С. 650–675. – Режим доступа : http://ifets.ieee.org/russian/depository/v17_i1/pdf/21.pdf
Манако А.Ф., Воронкин А.С. ИКТ в
образовании: эволюция, конвергенция и инновации // Международный журнал
"Образовательные технологии и общество" (Educational Technology &
Society). – 2014. – V. 17. – №. 1. – С. 487-521 Режим доступа: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v17_i1/pdf/11.pdf
Манако А.Ф., Воронкин А.С. Инновации в образовании: эволюция и конвергенция как источник трансформаций
/ В коллективной монографии "Новые информационные технологии в
образовании для всех: непрерывное обучение" / [Авторский коллектив: В.И.
Гриценко и др.]. - К. : изд. дом "Академпериодика". – 2013. – С. 90-120.
Воронкін О. С. Вплив
факторів еволюції та конвергенції на
інноваційні процеси в освіті на прикладі
мультимедіа / О. С. Воронкін // Нові
інформаційні технології в освіті для
всіх:
безперервна освіта
: матер.
VIII
міжнар. конф. (26 – 27 листоп. 2013 р., м. Київ).
– К., 2013. – С. 31 – 37.
А. С. Воронкин. Практические основы аналитического исследования персональной учебной среды в открытом он-лайн курсе// Образовательные технологии и общество : международный электронный журнал. – Т. 16. – № 4 (октябрь 2013). – Казань : Государственное образовательное учреждение высшего профессионального
образования "Казанский государственный технологический университет", 2013. – С. 459–474. – Режим доступа: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v16_i4/html/14.htm
Аннотация
В
статье рассматриваются базовые вопросы построения графа персональной учебной
сети, а также возможности Интренет-сервисов для сбора и обработки
статистических данных. Подход позволяет не только проанализировать структуру
учебной сети того или иного учащегося, но и оценить степень его вовлеченности в
процесс налаживания взаимоотношений с аудиторией в рамках открытого он-лайн
курса. Используя полученные данные, можно выделить наиболее эффективные пути
привлечения новой целевой аудитории.
Ключевые слова
Электронное
обучение, персональная учебная сеть, массовый открытый он-лайн курс, twitter.