Ю. М. Турко, О. С. Воронкін
Проблеми захисту автоського права в системі дистанційної освіти [ PDF]
ВСТУП
Актуальність
теми дослідження. На
сьогодні всесвітня
мережа Internet є повсякденним засобом
передачі інформації будь-якого характеру
та доступна кожному, хто має персональний
комп'ютер й засоби зв’язку. Інформація
передається у вигляді об'єктів, що
потенційно охороняються авторським
правом: навчальних, літературних,
музичних та аудіовізуальних творів,
ілюстрацій тощо. Обробка і передача
даних мережею та саме її функціонування
відбувається завдяки іншому об'єкту
авторсько-правової охорони – комп'ютерним
програмам. Виникає багато питань у сфері
оподаткування, договірного права,
кримінального права та права інтелектуальної
власності.
І з часом цих питань стає все більше.
Головна проблема при їх вирішенні
полягає в тому, що право в сучасному
його вигляді має справу з матеріальними
носіями інформації. Сучасне право має
також територіальний характер.
Стан
сучасного авторського законодавства
України відображає відсутність системного
підходу до регулювання авторсько-правових
відносин
в системі дистанційної освіти, що
актуально в умовах розвитку інформаційного
суспільства. Це проявляється у нечіткості
правової термінології, двоякому
тлумаченні та наявності суперечностей
і прогалин у законодавстві в питаннях,
які стосуються визначення правового
статусу нових об’єктів авторського
права, зокрема електронних,
інтелектуально-адаптивних творів
(підручників, дистанційних курсів тощо).
Крім того, в Україні відсутня правова
база, яка б належно забезпечувала
регулювання відносин, що виникають у
зв’язку з використанням об’єктів
авторського права в цифрових мережах.
Все це говорить про те, що систематизація
та реформування авторського права у
сфері дистанційної освіти є серйозною
потребою, особливо за умови Європейської
інтеграції.
Метою
роботи
є розробка класифікації електронних
навчальних видань для вдосконалення
чинного законодавства України та
формулювання практичних пропозицій
щодо збереження та охорони авторських
прав на електронні навчальні видання.
Об'єктом
дослідження
є правові проблеми ланцюжка
автор-викладач-ВНЗ-користувач, що набули
актуальності із появою сучасних
інформаційних технологій та мережі
Internet.
Наукова
новизна
отриманих результатів полягає в тому,
що проведено комплексний аналіз сучасного
стану захисту авторського права в галузі
дистанційної освіти. Вперше запропоновано
ввести
Державну класифікацію електронних
видань по класам (другий розділ).
Теоретичні
та практичні пропозиції є повністю
готовими до використання.
З М І С Т Р О Б О Т И
I.
Світові
тенденції розвитку дистанційного
навчання II.
Аналіз сучасного стану захисту
авторського права на електронні навчальні
видання в Україні. Регулювання
авторсько-правових відносин III.
Проблеми
правового захисту програмних продуктів
в інформаційних
системах Висновки Список
використаної літератури
Завантажити повний текст роботи pdf-файлом
Источник: http://tdo.at.ua/voronkin/konkurs.pdf |